Usługa 3D Secure

Usługa 3 D Secure to dodatkowe i darmowe zabezpieczenie płatności kartą w Internecie. Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Twoje korzyści:

  • Bezpieczeństwo transakcji internetowych
  • Kontrola transakcji internetowych i dodatkowe zabezpieczenie karty
  • Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty
  • Możliwość wyboru najdogodniejszego sposobu potwierdzania zakupów kartą w Internecie poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS) lub potwierdzenie w aplikacji mobilnej Nasz Bank

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 8888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Hasło 3D Secure otrzymujesz na podany przez Ciebie numer telefonu komórkowego podany do kontaktu w Banku. 

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Jeśli nie została wybrana żadna metoda potwierdzenia transakcji, nie jest możliwe płacenie kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Pamiętaj nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure- zależy to od sklepu internetowego.  

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie po godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana.

Jeśli nie uda Ci się zapłacić kartą w sklepie internetowym, który obsługuje usługę 3D Secure, skontaktuj się z Bankiem.

Przebieg transakcji internetowej z usługą 3D Secure

KROK 1

Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure

KROK 2

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane: Numer karty
  • Imię i nazwisko
  • Datę ważności
  • Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty

KROK 3

Sprawdź poprawność danych

KROK 4

Potwierdź hasłem 3D Secure

Najczęściej zadawane pytania dotyczące usługi 3D Secure

1Kto decyduje o tym czy płatność jest z 3D Secure?
To sklep internetowy decyduje czy transakcja będzie zabezpieczona usługą 3D Secure, ale Bank może zrezygnować z uwierzytelnienia danej transakcji z powodu niskiej kwoty.
2W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawiają mi się w telefonie powiadomienia push z przekierowaniem do aplikacji mobilnej SGB Mobile w celu potwierdzenia transakcji 3D Secure.
W Ustawieniach telefonu wejdź w Powiadomienia, wybierz aplikację SGB Mobile i włącz dla niej powiadomienia. Powiadomienia push są darmowe, w każdym momencie w Ustawieniach możesz wyłączyć otrzymywanie powiadomień lub zmienić ich zakres.
3W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawia mi się ekran do potwierdzania transakcji 3D Secure w aplikacji mobilnej SGB Mobile.
Sprawdź w aplikacji czy w szczegółach karty przy pozycji Potwierdzanie transakcji 3D Secure jest SGB Mobile. Jeśli nie, kliknij przycisk „Więcej akcji” i „Włącz potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.
4Na jaki numer telefonu zostanie wysłane hasło 3D Secure (kod SMS)?
Na numer telefonu komórkowego podany w Banku do kontaktu.
5Czy usługa jest dostępna od razu po kontakcie z Infolinią SGB?
Tak, od razu po kontakcie z Infolinią można płacić kartą w internecie, potwierdzając transakcję według obecnie obowiązujących zasad.
6Co mam zrobić jeśli pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu usługi 3D Secure?
W celu odblokowania usługi 3D Secure skontaktuj się z Twoim Bankiem lub z całodobową Infolinią SGB.
7Czy można ustalić własne pytanie weryfikacyjne?
Nie. Pytanie wybierasz spośród proponowanych.
8Czy ustalanie nowej metody jest konieczne? Nie można zatwierdzać płatności jak do tej pory?
Nie. Transakcje dokonywane kartami w internecie zostały dostosowane do wymogów PSD2. Metoda potwierdzania transakcji zabezpieczonych usługą 3D Secure będzie zmieniana dla kolejnych rodzajów kart zgodnie z terminami wskazanymi na stronie: www.sgb.pl/oferta/3d-secure.
9Czy pytanie weryfikacyjne będzie widoczne przy wykonywaniu płatności?
Nie, ze względów bezpieczeństwa pytanie nie jest widoczne.
10Czy odpowiedź na pytanie można ustawić w bankowości internetowej?
Tak, w wybranych Bankach Spółdzielczych. Listę Banków udostępniających takie rozwiązanie znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/pytanie-weryfikacyjne-3d-secure-lista-bankow.
11Czy przy każdej płatności kartą w internecie konieczny będzie kontakt z infolinią i ustalanie hasła?
Nie, wystarczy raz ustalić odpowiedź na pytanie weryfikacyjne i można się nią posługiwać przy każdej płatności kartą w internecie, do której wymagana jest dodatkowa weryfikacja.
12Po podaniu odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne nie dotarł do mnie kod SMS, co powinienem zrobić?
Skontaktuj się ze swoim Bankiem i potwierdź, czy do Twojej karty jest przypisany prawidłowy numer telefonu komórkowego.
13Czy po ustaleniu pytania weryfikacyjnego i odpowiedzi będzie możliwość zmiany tych danych po jakimś czasie?
Tak, zarówno metodę potwierdzania transakcji kartą (dotyczy klientów indywidualnych), jak i pytanie weryfikacyjne oraz odpowiedź na nie można zmieniać dowolną ilość razy poprzez kontakt z placówką Banku lub Infolinią SGB. Zrób to przede wszystkim wtedy, kiedy masz podejrzenie, że ktoś mógł poznać wybrane pytanie i odpowiedź.
14Czy nie ma prostszej/szybszej metody ustalenia pytania i odpowiedzi niż kontakt z infolinią?
Istnieją dwa sposoby wyboru pytania i ustalenia odpowiedzi – poprzez kontakt z Infolinią SGB lub w placówce Twojego Banku