Sygnaliści
Informacja dotycząca wdrożenia Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024r.
Bank Spółdzielczy w Wartkowicach wdrożył zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów przyjmując Procedurę zgłoszeń wewnętrznych w Banku Spółdzielczym w Wartkowicach. Przyjęta procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, akcjonariuszom, członkom organów Banku. Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:
- korupcja;
- zamówienia publiczne;
- usługi, produkty i rynki finansowe;
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
- bezpieczeństwo transportu;
- ochrona środowiska;
- zdrowie publiczne;
- ochrona konsumentów;
- ochrona prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Zgłoszenie musi być dokonane w dobrej wierze, tj. powinny występować uzasadnione podstawy, aby podejrzewać, że doszło do naruszenia.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, wskazania, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.). Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy, podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.