Sygnaliści

Informacja dotycząca wdrożenia Ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024r.

Bank Spółdzielczy w Wartkowicach wdrożył zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów przyjmując Procedurę zgłoszeń wewnętrznych w  Banku  Spółdzielczym w Wartkowicach. Przyjęta procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, akcjonariuszom,  członkom organów Banku. Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

  • korupcja;
  • zamówienia publiczne;
  • usługi, produkty i rynki finansowe;
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
  • bezpieczeństwo transportu;
  • ochrona środowiska;
  • zdrowie publiczne;
  • ochrona konsumentów;
  • ochrona prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie musi być dokonane w dobrej wierze, tj. powinny występować uzasadnione podstawy, aby podejrzewać, że doszło do naruszenia.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych  szczegółów danej sytuacji, wskazania, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.). Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy, podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Zgłoszenia należy kierować na adres